Каква е разликата между креативността, създаването на идея и предприемачеството бе основната тема на вчерашния семинар в София. Той бе част от инициативата академия „Иновация в действие“ и се провежда за четвърти пореден път. Над 100 млади хора с интерес в иновациите изслушаха историите на посланиците на инициативата за 2017/2018 година – певицата DIA, която завладя света със своите песни, комбиниращи традиционни мотиви с техно звучене, Любомир Янчев, създател на устройството за умно управление на климатици „Мелиса“ и Кирил Митов, който развива роботиката в България и чужбина чрез платформите за онлайн обучения по роботика “Robopartans”.
„Креативността е да имаш нова идея. Иновацията е да добавиш стойност към тази идея. Предприемачество е да направиш иновациите успешен бизнес. Академия „Иновация в действие“ дава възможност да обединим всички тези елементи, които я правят уникална“, каза Кирил Митов, по повод мотивацията си да подкрепи инициативата през тази година. „Ако искате една идея да се превърне в бизнес, то вие трябва да дадете своя принос за нея. Затова моят съвет към младите хора е не да тествате дали потенциалните ви клиенти просто харесват идеите ви, а дали всъщност биха платили за тях“, сподели препоръката си към младите иноватори Любомир Янчев.
„Щом човек има добра идея, трябва да действа веднага, за да не изтърве момента. „Иновация в действие“ ще ви научи и как уловите този момент и да осъществите мечтите си“, каза DIA и призова присъстващите да се включат в Академията.
Домакини на събитието бяха изпълнителните директори на компаниите организатори от „Солвей Соди“ АД и „Аурубис България, Спирос Номикос и Тим Курт. „Иновациите не са задължително пробиви, които ще променят света. Иновации са дори малките стъпки, които правят живота ни по-добър“, каза Спирос Номикос. „Да си иновативен означава да се адаптираш към новите условия, непрекъснато да търсиш подобрения, все елементи, без които нито един бизнес не може да просъществува“, завърши той. Виртуално включване от Пирдоп направи Тим Курт. Той призова младите хора да кандидатстват в „Иновация в действие“, като подчерта, че участието им е един вид грижа за бъдеще им. „Измислете своята идея, направете проекта си така, че той да се превърне в бизнес модел. Ако се справите добре, вие дори ще можете да се издържате от него. Пожелавам ви успех!“, каза Тим Курт пред аудиторията.
Всеки, който има интерес в тази област и отговаря на критериите, може да кандидатства до 29 януари 2018 г. на интернет страницата на инициативата. Одобрените ще се присъединят към останалите 30 кандидатствали, които вече са избрани за участие в работилниците, част от Академията. Областите, в които тази година младите иноватори ще развиват идеи, са: “Ефикасно използване на ресурсите“, „Дигитална трансформация на българската култура и традиции“ и „Образование на бъдещето“.
В тазгодишното издание на инициативата 100 млади хора ще се включат в Академията. В рамките на предстоящите работилници те ще получат знания и умения за създаване и управление на проекти, свързани с иновациите. Всеки един от тях ще получи ценно ноу-хау и съвети от изявени специалисти по темите: генериране на идеи; анализ и оценка на потенциала на новите идеи; дизайн и ре-дизайн на иновативни продукти; устойчиви бизнес модели и взимане на решения. След участието си в работилниците, младите иноватори ще разпишат идеите си, с които да се включат в състезанието за наградите на инициативата.
В четвъртото издание на Академия „Иновация в действие“ организаторите я надграждат, защото вярват, че да си иновативен означава да се променяш към по-добро. Тъй като зад добрите проекти винаги стои една благородна идея, те решиха да включат в програмата и добротворчеството. С участието си в Академията всеки курсист ще има възможност да подкрепи една благородна кауза, за която вярва, че най-много има нужда от съдействие. Още при кандидатстването си всеки ще посочи проекта, който иска да подпомогне, а като част от панела „Взимане на решения“, ще може да защити избора си.